سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انگشتر شرف الشمس چه فوایدی دارد؟

در این روزها بسیاری از جوامع به وجود سحر و جادو و چشم زخم اعتقاد دارند و گاهی اوقات در برخی مواقع تلاش می‌کنند تا راه‌هایی برای نابود کردن سحر و جادو را پیدا کنند، همچنین دعاهایی برای باطل کردن سحر قوی را جستجو می‌کنند که به یکی از مسائل مهم برای افراد تبدیل شده است. چشم زخم در گذشته هم وجود داشته و در دین اسلام نیز به آن اشاره شده است. استفاده از برخی ابزارها مانند فلزات و سنگ‌ها و همچنین برخی از دعاها معمول بوده است. در اسلام نیز برخی از دعاها و حرزها وجود دارند که توسط علما و ائمه اطهار توصیه شده‌اند و برخی از آنها، مانند انگشتر شرف شمس (انگشتر عقیق زرد با دعای شرف الشمس) و انگشتر حرز امام جواد، بهترین و شناخته‌ترین دعاها هستند که برای باطل کردن سحر و جادو و افزایش روزی و رزق بسیار مؤثر هستند. این دعاها توسط بسیاری از علما و بزرگان دین توصیه شده‌اند و در ادامه این مقاله به بررسی این دو دعای مهم خواهیم پرداخت.

تفاوت با عقیق اغلب مردم به این باورند که شرف شمس یک نوع سنگ است، اما واقعیت این است که دعای شرف الشمس یک دعای منسوب به حضرت علی (ع) است که بر روی سنگ عقیق زرد حکاکی می‌شود و نوشتن آن هم دارای آداب خاصی است. گفته می‌شود که این دعا از 13 حرف از نام‌های خدا تشکیل شده است، که شامل 4 حرف از تورات، 4 حرف از انجیل و 5 حرف از قرآن کریم است، اما نوشتن این اسامی با حروف رمزی خاصی انجام می‌شود. طبق دستورات و آداب این دعا، اگر بر روی سنگ عقیق زرد و با رعایت آداب حکاکی شود، می‌توان از خواص انگشتر شرف شمس بهره برد و به زیاد شدن روزی و رزق و باطل کردن سحر و جادو کمک کرد. 

 

در مورد خواص انگشتر شرف شمس، روایات و احادیث بسیاری از ائمه و معصومین وجود دارد. از جمله خواص این انگشتر می‌توان به دفع فقر، دفع چشم زخم، حفظ اموال، زیاد شدن روزی و رزق، دفع بیماری و غیره اشاره کرد. اما باید به خدا و اهل بیت اولویت داده شود و سپس از این دعاها بهره برد. 

 

پیامبر اکرم (ص) نیز در مورد استفاده از انگشتر عقیق فرموده‌اند که هر کس که یکی از انواع عقیق‌های سرخ و زرد و سفید را در دست داشته باشد، از خیر و نیکی و فراخی روزی و سلامتی برخوردار خواهد بود. 

 

مرحوم شیخ بهائی در کتاب سر المستتر در مورد خواص شرف الشمس این دعای باطل کردن سحر قوی و زیاد شدن روزی و رزق فرموده‌اند که دعای شرف الشمس را باید در روز 19 حمل که مطابق با روز 19 فروردین است، در ساعات خاص بر عقیق زرد حکاکی کرد و در صورت عدم دسترسی به سنگ عقیق زرد می‌توان بر روی کاغذ زرد با آداب خاص نوشته و با خود حمل نمود.

 

در نوشته‌های قدیمی مثل "السحاب اللئالی" نوشته سید عبدالله بوشهری درباره خواص شرف الشمس آمده است که دعای شرف الشمس از علوم غریبه است و در دفع فقر و زیاد شدن روزی و رزق و بیماری‌ها و حفظ صاحب آن از گزند جانوران و ایمنی از حوادث و کسب عزت و بزرگی بسیار مؤثر است.

امام موسی کاظم (ع) نیز در مورد خواص استفاده از انگشتر عقیق زرد اظهار کرده‌اند که در دست داشتن انگشتر عقیق زرد موجب آس

 

انی کار خواهد شد. امام علی (ع) هم درباره خواص استفاده از انگشتر عقیق فرموده‌اند که دو رکعت نماز با انگشتر عقیق بهتر است از هزار رکعت بدون انگشتر عقیق.

خواص انگشتر حرز امام جواد (ع)

https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-23/1042392-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%D9%81-%D8%A7%D9%84%D8%B4%D9%85%D8%B3-%D8%AD%D8%B1%D8%B2-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D9%84-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B3%D8%AD%D8%B1-%D9%82%D9%88%DB%8C

همانگونه که ذکر شد، محبوب‌ترین و شناخته‌ترین دعایی که برای از بین بردن سحر قوی وجود دارد، دعای حرز امام جواد (ع) است. از طریق روایات و احادیث باقی‌مانده از ائمه و بزرگان دین، می‌توان فهمید که این دعا علاوه بر اینکه در برابر سحر و جادو بسیار مفید و کارآمد است، اثربخشی قابل توجهی در دفع چشم زخم و حسادت دارد که امروزه برای اکثر افراد به یک مسئله جدی تبدیل شده است.

 

امام جواد (ع) درباره خواص این دعا می‌فرمایند که خود را با این حرز محافظت کنید، تا افراد زمین بتوانند علیه شما حمله نکنند و از هرگونه آسیبی در امان باشید.

 

یکی از خصوصیات مهم دعای حرز امام جواد و استفاده از انگشتر حرز امام جواد مانند انگشتر شرف شمس، دفع چشم زخم است. امام صادق (ع) در این زمینه اظهار داشتند: اگر بتوانید دلیل مرگ افراد را درک کنید و علت مرگ‌ها را فهمیده باشید، خواهید دید که عامل اصلی بسیاری از مرگ‌ها چشم زخم است. همچنین پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بیان داشتند که چشم زخم می‌تواند فرد را به قبر برساند و حتی شتر را در دیگ.

 

آیت‌الله بهجت نیز تأکید ویژه‌ای بر حرز امام جواد داشته‌اند و درباره اثربخشی این دعا در باطل کردن سحر و جادو اظهار کرده‌اند: همراه داشتن دعای حرز امام جواد (ع) برای دفع چشم زخم یا برای از بین بردن سحر و جادو کارآمد و مؤثر است و می‌تواند به شما در مقابل بلاها و حوادث مختلف محافظت کند.

 

آیت‌الله مجلسی نیز اظهار داشته‌اند: باطل کردن سحر و جادو از طریق استفاده از عوذات (دعاهای منتقل شده از اهل بیت عصمت) و آیات قرآن کریم و اعتماد به خداوند امکان‌پذیر است.